Transparency International Defence & Security on julkaissut Defence Companies Anti-Corruption Index (DCI) 2020 tulokset, joiden mukaan Patria sijoittui toiseksi korkeimpaan B-luokkaan. Julkisten tietojen perusteella yhtiöt arvioitiin asteikolla A-F, jossa A oli paras.

Patria on tehnyt yhteistyötä Transparency Internationalin kanssa tutkimuksen eri vaiheissa ja arvostaa heidän tekemäänsä työtä avoimuuden ja korruption vastaisten toimenpiteiden edistämiseksi.

”Olemme tyytyväisiä tulokseen - Patria saavutti tavoitteensa. Olemme vastuullinen toimija puolustusalalla ja kehitämme järjestelmällisesti yhteiskuntavastuun eri osa-alueita. Pääpaino on ollut avoimuuden ja eettisten toimintatapojen sekä lahjonnan vastaisten toimenpiteiden kehittämisessä. Koko henkilöstömme osallistuu säännöllisiin verkkokoulutuksiin, ja olemme myös edistäneet eettistä toimintaa alihankintaketjussamme. Yritysten yhteiskuntavastuu on laaja ala, joka vaatii jatkuvaa kehitystä kaikilla sen osa-alueilla. Toimintaympäristömme muuttuu jatkuvasti, mikä vaatii aktiivista ja herkeämätöntä vastuullisuuskehitystyötä”, Patrian toimitusjohtaja Esa Rautalinko sanoo.

DCI asettaa standardit puolustusalan avoimuudelle, vastuullisuudelle ja korruption vastaisille ohjelmille. Transparency analysoi asioita, joihin yritykset sitoutuvat julkisesti avoimuutensa, toimintatapojensa ja menettelyjensä osalta. Nyt julkaistussa tutkimuksessa arvioitiin 134 maailman johtavaa puolustusalan yritystä 38 maassa.

Linkki tutkimukseen: https://ti-defence.org/dci/

Lisätietoa:

Viestintäjohtaja Birgitta Selonen, Patria, puh. 040 869 2043, [email protected]

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen, lentokoulutuksen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Patria tarjoaa kaluston käytettävyyttä ja suorituskyvyn jatkuvaa kehittämistä sekä tiedustelu-, valvonta- ja johtamisjärjestelmien tuotteita ja palveluita ilmailu- ja puolustusalan toimijoille. Patrian missiona on olla asiakkailleen tae toimintavarmuudesta, ja visiona on olla #1 kumppani kriittisissä toiminnoissa maalla, merellä ja ilmassa. Toimipisteitä on Suomen lisäksi muun muassa Belgiassa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa ja Espanjassa. Konsernissa toimii 3 000 ammattilaista. Patrian omistavat Suomen valtio (50,1 %) ja norjalainen Kongsberg Defence & Aerospace AS (49,9 %). Patria omistaa 50 % norjalaisesta Nammosta, ja yhdessä nämä kolme yritystä muodostavat johtavan pohjoismaisen puolustuskumppanuuden.