Senop AFCD TI

AFCD TI-älytähtäin on tyyppihyväksytty ja uusi suorituskyky on nyt saatavilla Carl-Gustaf M4 ja M3- asejärjestelmien käyttäjille.

Senop Advanced Fire Control Device Thermal Imager (AFCD TI) on yksi ensimmäisistä Carl-Gustaf® M4 ja M3 -asejärjestelmiin tyyppihyväksytyistä älytähtäimistä, ja ainoa, johon on integroitu kaikki suorituskyvyn kannalta tärkeät ominaisuudet yhdeksi kiinteäksi kokonaisuudeksi.

AFCD TI -älytähtäimeen on integroituna päiväkamera, lämpökamera, etäisyysmittauskyky ja ballistinen laskenta.  ”Carl-Gustaf on taistelukentän todellinen monitoimityökalu ja AFCD TI -älytähtäin nostaa järjestelmän suorituskyvyn taas aivan uudelle tasolle” toteaa Senop Oy:n toimitusjohtaja Aki Korhonen

”Kehitystyö on toteutettu kiinteässä yhteistyössä Saabin ammattilaisten kanssa ja muun muassa uusimpien ohjelmistopäivitysten myötä AFCD TI on tällä hetkellä parasta, mitä älytähtäinrintamalla maailmalta saa. Olemme ylpeitä siitä, että olemme saaneet olla mukana rakentamassa täysin uutta konseptia kaikille Carl-Gustaf M4-käyttäjille ympäri maailmaa”, painottaa Senopin tuoteryhmäjohtaja Antti Lommi

AFCD TI tarjoaa useita suorituskykyä lisääviä toiminnallisuuksia yhdessä ja samassa laitteessa. Tämä on merkittävä eroavaisuus verrattuna muihin tällä hetkellä markkinoilla oleviin ratkaisuihin, jotka hyödyntävät perinteikästä päivätähtäin ja pimeälisäoptiikka -laiteyhdistelmää. Tähtäimen korkeatasoinen optroniikka ja ballistinen laskenta mahdollistavat äärimmäisen hyvän osumatodennäköisyyden niin liikkuviin kuin paikallaan oleviin maaleihin. Ampuja voi halutessaan käyttää päiväkameraa, lämpökameraa tai näistä yhdistettyä fuusiokuvaa maalien etsintään, sekä tulitoimintaan. Painoltaan 1,7 kg oleva laite on tällä hetkellä markkinoiden kevein ja sen kehitystyössä on erityisesti panostettu käytön yksinkertaisuuteen ja ergonomiaan.

”Tavoitteemme on pitää AFCD TI jatkuvasti päivitettynä vastaamaan käyttäjien tarpeisiin ja taistelukentän muuttuviin olosuhteisiin”, toteaa Korhonen. ” Uuden HE 448 -ilmaräjähteen ohjelmointi on myös mahdollista AFCD TI:n avulla. Lisäksi uusien ampumatarvikkeiden ballistiikka-arvot kyetään helposti päivittämään laitteeseen”, Lommi jatkaa.

Lisätietoja antaa: Toimitusjohtaja Aki Korhonen, puh. 020 734 3500 (vaihde), s-posti: [email protected]

Senop on luotettu suomalainen puolustus- ja turvallisuusalan korkealaatuisten pimeänäköratkaisujen ja vaativien järjestelmäintegraatiopalvelujen tuottaja sekä turvallisen viranomais- ja ammattilaisviestinnän asiantuntija. Senopin missiona on olla asiakkailleen luotettava tilannetietoisuuden ja vaikuttamisen mahdollistaja kaikissa olosuhteissa.

Senop tarjoaa vaativaan käyttöympäristöön suunniteltuja ja korkean suorituskyvyn omaavia pimeänäkölaitteita, optroniikkaa ja tietoturvallisia viestintäratkaisuja sekä vaativia järjestelmäintegrointipalveluja puolustus- ja turvallisuusalan toimijoille sekä kriittisen infrastruktuurin organisaatioille. Patria-konserniin kuuluva Millog Oy:n tytäryhtiö Senop toimii neljällä paikkakunnalla ja työllistää yli 120 ammattilaista.
www.senop.fi