Camilla Monten, Managing Director, Patria Helicopters AB
Valokuva saatavilla Patrian materiaalipankissa.

Diplomi-insinööri Camilla Montén, 56, on nimitetty Patria Helicopters AB:n uudeksi toimitusjohtajaksi. Hänen toimipaikkansa on Tukholma-Arlandassa ja hän aloittaa tehtävässä 1.6.2020 Peter Örjesin seuraajana, Peterin jättäessä Patrian siirtymäkauden jälkeen. Camillalla on pitkä kokemus valmistus- ja palveluteollisuuden tehtävistä. Hän on työskennellyt sekä kansainvälisissä organisaatioissa että pienemmissä ruotsalaisissa yrityksissä ja saanut merkittävää kokemusta myös yhteistyöstä yritysten kanssa, joilla on suuria odotuksia ulkoisten toimittajien työn laadusta.

"Patrian helikopteriyksikkö Ruotsissa on ollut keskeinen toimija helikoptereiden huoltoliiketoiminnassa vuodesta 1947. Uskomme, että Camilla nostaa yrityksen uudelle tasolle ja laajentaa helikoptereiden huoltotoimintaa ja liiketoimintaa strategiamme mukaisesti. Hänellä on vankka kokemus ja vahva osaaminen valmiuksien, toimintojen ja organisaatioiden kehittämisestä. Haluamme myös kiittää Peter Örjesiä, joka on tuonut tämän yksikön sinne, missä se on nyt, ja uskomme, että siirtyminen tapahtuu joustavasti meidän kaikkien tukemana", toteaa Jukka Holkeri, Patrian International Support Partnerships -liiketoiminnan johtaja.

"Patria on erittäin mielenkiintoinen ja asiakaslähtöinen yritys, jossa on ammattitaitoista henkilöstöä. Yrityksellä on pitkäaikaisia asiakkaita, joilla on korkeat vaatimukset ja standardit, mikä on hyvä perusta yksikön kehittämiselle ja uuden liiketoiminnan luomiselle. Odotan innolla tätä tehtävää", Camilla Montén sanoo.

Patria Helicopters AB on osa International Support Partnerships -liiketoimintaa, joka tarjoaa kansainvälisiä elinkaaritukipalveluja. Tämän liiketoiminnan ydintoimintoja ovat huolto ja korjaukset, modifikaatiot, varaosien toimitus ja tekninen tuki. Patria Helicopters AB:n tärkeimmät toimipaikat sijaitsevat Arlandassa Tukholmassa.

Lisätietoja: Jukka Holkeri, liiketoimintajohtaja, International Support Partnerships, Patria, p. 040 869 2008, [email protected]

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen, lentokoulutuksen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Patria tarjoaa kaluston käytettävyyttä ja suorituskyvyn jatkuvaa kehittämistä sekä tiedustelu-, valvonta- ja johtamisjärjestelmien tuotteita ja palveluita ilmailu- ja puolustusalan toimijoille. Patrian missiona on olla asiakkailleen tae toimintavarmuudesta, ja visiona on olla #1 kumppani kriittisissä toiminnoissa maalla, merellä ja ilmassa. Toimipisteitä on Suomen lisäksi muun muassa Belgiassa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa ja Espanjassa. Konsernissa toimii 3 000 ammattilaista. Patrian omistavat Suomen valtio (50,1 %) ja norjalainen Kongsberg Defence & Aerospace AS (49,9 %). Patria omistaa 50 % norjalaisesta Nammosta, ja yhdessä nämä kolme yritystä muodostavat johtavan pohjoismaisen puolustuskumppanuuden.